Erik Roddenhof nieuwe CEO de Persgroep Nederland

Per 1 januari 2017 wordt Erik Roddenhof (44) de nieuwe CEO van de Persgroep Nederland. Hij treedt dan ook toe tot de raad van bestuur. De huidige CEO Frits Campagne (60) blijft actief als voorzitter van de raad van bestuur.

Roddenhof neemt alle dagelijkse operationele verantwoordelijkheden van het bedrijf op zich.

De raad van commissarissen maakt vandaag deze benoeming bekend. Voorzitter Arie Verberk: “De onderneming is afgelopen anderhalf jaar twee keer zo groot geworden. Het is een bedrijf in Nederland met een omzet van €720 miljoen, 3000 werknemers en een prachtig palet aan nieuwsmerken en digitale diensten. Van oudsher probeert het management de organisatie zo plat mogelijk te houden. Wij denken echter dat een verbreding aan de top, met deze splitsing van taken, de juiste weg is”.

Christian Van Thillo, groeps-CEO de Persgroep: “Wij hebben met onze activiteiten in Nederland nog vele ambities en de ontwikkelingen in de mediasector gaan snel Onze schaalgrootte behoeft nu een breder topmanagement. Daarnaast geeft Frits aan dat enige verjonging zeker geen kwaad kan. Wij zijn Frits dankbaar hoe hij ons van een bescheiden begin met enkel Het Parool heeft gebracht naar het grootste (nieuws) mediahuis van Nederland”.

Erik Roddenhof werkt nu vier jaar bij de Persgroep Nederland, momenteel als CCO. In die rol is hij commercieel eindeverantwoordelijk en stuurt hij sales en marketing aan. Voor de Persgroep werkte Roddenhof onder meer bij energiemaatschappij Nuon en telecomprovider KPN.

De raad van bestuur van de Persgroep Nederland zal per 1 januari bestaan uit Frits Campagne, Erik Roddenhof en groeps-CFO Piet Vroman.