Het Parool herboren! Nieuw in inhoud en vorm

Op 10 februari 2016, de dag van het 75-jarig bestaan van Het Parool, ondergaat het nieuwsmerk een hergeboorte: een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina's.

Zowel inhoudelijk als qua vorm verandert Het Parool. Inhoudelijk wijzigt het nieuwsmerk op vele vlakken. Er komen een aantal nieuwe columnisten en rubrieken bij, waaronder een bijlage over media en nieuwe economie. Tevens zijn de website en de app vernieuwd. De digitale omgeving legt de focus op Groot Amsterdam, terwijl in de krant met een brede blik naar Amsterdam, Nederland en –meer dan voorheen- naar de rest van de wereld wordt gekeken. Kortom een Amsterdamse wereldkrant.

Als basiskleuren is voor zwart-wit gekozen; de kleur komt vooral uit de fotografie.

De strakke stijl grijpt het terug naar de oude, massieve papieren krant uit de Jaren ’50-’60. Tevens heeft de krant een heldere nieuwe indeling. De website daarentegen oogt juist moderner en kenmerkt zich door een overzichtelijk menu met veel ruimte voor het laatste (Amsterdamse) nieuws.

Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: "Juist in deze digitale tijden waarin iedereen op zijn telefoon kijkt moet de krant nadrukkelijk een ander soort beleving zijn. Wij van Het Parool zijn trots dat wij op onze 75e verjaardag als herboren zijn".

 

Meer informatie
Willem-Albert Bol
Manager Marketing Advertising
de Persgroep Nederland
willem-albert.bol@persgroep.nl 
06-15439503